Veelgestelde vragen
Zit je nog met vragen? Wij bieden er graag een antwoord op! Lees hier de meest gestelde vragen en krijg meteen een antwoord op al jouw bedenkingen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op, wij staan voor je klaar.

FAQs
Ik wil graag een vrijblijvende offerte. Wat kan ik verwachten?
Bij Reflek bieden we een premium service aan, zelfs nog voor je een bestelling plaatst. Maatwerkoplossingen vragen om gedetailleerde offertes, daarom komen we graag gratis bij je langs om al het nodige op te meten. Is ons reken en telwerk afgerond, dan ontvang je een offerte op maat van jouw project waar alles reeds zit inbegrepen. Geen verrassingen voor jou, want de uiteindelijke prijs wijkt nooit af van de initiële offerte!
Is opmeten (nog) niet mogelijk maar wil je toch reeds een prijsindicatie? Ook dat kan. Geef ons alle informatie door en wij bezorgen je een eerste prijsinschatting. Pas nadat we alles hebben opgemeten, ontvang je een definitieve offerteprijs.
Mijn project opmeten, hoe werkt dat?
Maatwerk moet kloppen, het opmeten van jouw project is dus noodzakelijk. Is opmeten tijdens ons eerste bezoek aan jouw woning (nog) niet mogelijk, dan komen we ook na de bestelling graag nog eens langs om alle nodige informatie te verzamelen. Deze service bieden we steeds gratis aan zodat jij van begin tot einde op beide oren kan slapen. Wij zorgen dat het eindresultaat helemaal klopt!
Ik heb mijn Reflek-offerte goedgekeurd. Wat zijn de volgende stappen?
- Alles start bij de technische opmeting. Konden we (nog) geen opmetingen doen bij ons eerste bezoek of kwam je langs in de showroom, dan komen we graag nog op locatie om de benodigde info te verzamelen.
- Je ontvangt een voorschotfactuur van 30% van het totaalbedrag van je factuur.
- Na betaling van je voorschotfactuur, plaatsen wij jouw bestelling bij de fabrikanten.
- Wij volgen jouw bestelling van a tot z op en laten jou de levertermijn weten. Vanaf dat er een concrete leverdatum bekend is, wordt de planning opgesteld. Uiteraard word je ook hiervan op de hoogte gesteld!
- De dag is aangebroken: ons team van ervaren monteurs komt met de grootste zorg jouw nieuwe producten installeren. We testen of alles perfect werkt zodat jij meteen gebruik kan maken van jouw nieuwe aanwinst(en).
- Jij tevreden, wij tevreden. Na de installatie volgt onze slotfactuur. Onze service na-verkoop blijft echter nog lang voor je klaar staan, zowel voor kleine vragen als grote problemen!
Ik heb me bedacht. Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Bij Reflek begrijpen we dat er soms onverwachte redenen zijn om een bestelling aan te passen of te annuleren. We hebben gelukkig goed nieuws: zolang het product nog niet in productie is gegaan, is het mogelijk om in onderling overleg wijzigingen door te voeren of de bestelling alsnog te annuleren.
We denken graag met je mee, want jouw tevredenheid op lange termijn staat voor ons op de eerste plaats! Een product waar jij uiteindelijk niet volledig achter staat, is immers geen win voor ons – of voor jou.
Op welk voorschotbedrag moet ik rekenen?
Plaats je een bestelling bij Reflek, dan ontvang je na de opmetingen je voorschotfactuur. Standaard bedraagt dit 30% van je totale factuurbedrag. Pas na installatie ontvang je jouw slotfactuur die nog goed is voor 70% van je factuurbedrag.
Kies je voor meerdere oplossingen of een groter project, dan kan het factuurbedrag ook in 3 delen worden opgesplitst. Er wordt dan gewerkt met een voorschot van 30%, een tussentijdse betaling van 40% en een uiteindelijke slotfacuur van nogmaals 30%.
Hoe retourneer ik mijn producten?
Bij Reflek bieden we oplossingen op maat van jouw project. Helaas betekent dit ook dat onze producten niet kunnen worden geretourneerd.
Mijn product werkt niet naar behoren. Wat nu?
Kiezen voor Reflek is kiezen voor service, ook na de installatie van je producten! Kamp je met een storing of defect, dan komen wij tot 5 jaar na de installatie gratis bij je langs. De enige uitzondering op deze regel is bij stormschade, nalatig gebruik of zelf aangerichte schade (door jezelf of derden).
Hoe zit de werking van Reflek in elkaar?
Reflek is een rasecht familiebedrijf waarbij openheid en transparantie in onze communicatie centraal staan. Verwacht je dus aan eerlijk en correct advies, steeds afgestemd op jouw wensen.
Plaatste je een bestelling bij Reflek? Goed nieuws want wij doen er alles aan om elk project, hoe groot of klein ook, tot een goed einde te brengen! Maar daar stoppen we niet, je geniet tot 5 jaar na je aankoop van onze premium na-service en staan op elk moment klaar voor al je vragen en bezorgdheden!
Hoe ben ik zeker van de kwaliteit van mijn producten?
Bij Reflek hechten we enorm veel belang aan de kwaliteit en levensduur van de producten die we verkopen. We kiezen er daarom voor om te werken met betrouwbare partners zoals Verano en Somfy die CE-gecertificeerd zijn en waarvan de producten gemaakt worden in België, Nederland en Duitsland.
Al onze producten voldoen aan de technische en kwaliteitsvereisten om een maximale levensduur te garanderen. Zo maken we onze klanten niet alleen op korte termijn blij, maar creëren we een beter wooncomfort dat nog lang voortduurt.
Wij ontzorgen je graag
Met meer dan 30 jaar ervaring in ons vak, zijn we inmiddels echte specialisten op vlak van zonwering, overkappingen, windbeschutting en raamdecoratie. Hoe groot of klein je project ook is, wij staan je graag met raad en daad bij.
Reflek is een familiebedrijf in hart en nieren. Onze familiale warmte en zorgzaamheid voor elkaar, trekken we dan ook graag door naar onze klanten. We werken steeds met materialen van de hoogste kwaliteit en leveren onze klanten een service om U tegen te zeggen.